איך להגדיל מכירות של מוצר באפסטור?

23.03.2011

לקוחות אינם רוצים להסתכן ולהשתמש במוצר חדש ולהתאכזב לאחר השימוש בו. האם כדאי עם כך לשווק את הגירסא הראשונה של המוצר בחינם? לקוח שיתקין מוצר בחינם יהיה יותר סלחני לתקלות לעומת מוצר בתשלום. מצד שני, לקוח שהתקין מוצר בחינם לא ירצה לשלם עבור אותו מוצר שהיה קודם לכן בחינם. פתרונות אפשריים בעיה זו:

פתרון 1: הגדרה ברורה וחד משמעית שהמוצר תמיד יהיה בחינם, במקרה זה, מודל התמחור של המוצר יהיה מפרסומות
וזאת מהגירסא הראשונה של המוצר. כדאי לעשות זאת כבר מההתחלה על מנת שהמשתמש לא יתאכזב מהמוצר עקב הוספת הפירסומות. מודל הפירסומות מניח שע"י הורדה של האפליקציה ע"י מספר רב של משתמשים, נוצרת הזדמנות למפרסמים לחשוף את לקוחותיהם לחומר פירסומי.

פתרון 2: להגדיר תוספות חדשות למוצר שיהיו בתשלום כאשר המוצר הבסיס יהיה תמיד בחינם. במקרה זה, גירסת החינם תעודד את רכישת התוסף, וזאת בהנחה שהתוסף מכיל פונקציונליות חשובה של המוצר שהינה חסרה בגירסת הבסיס. הרעיון העומד
כאן הוא פשוט: לקוחות מוכנים לשלם כסף עבור אפליקצית אייפון רק אם  הם ראו שיש לה ערך עבורם. ע"י ההורדה בחינם של האפליקציה וההתנסות ברכיבים שהם בחינם, יתעורר התאבון לשימוש בתוספים.
נניח לדוגמא שישנו משחק לחיבור מספרים עד 10 שהוא בחינם. אפשרי לגבות כסף עבור תוסף של חיבור מספרים מ 10 עד 20 וזאת בתנאי שהמשתמש שהתקין את האפליקציב בחינם ראה ערך משמעותי בגירסת החינם שהתקין ולכן יהיה מוכן לשלם כסף עבור התוסף שהינו בתשלום. 

פתרון 3: התנסות בחינם במוצר ללא תשלום במשך תקופת זמן (למשל 30-60 יום) ואחר כך יחויב הלקוח. בדרך זאת מקטין הלקוח משמעותית את הסיכון בבחירת מוצר לא מתאים. אם הלקוח לא יהיה מרוצה הוא יוכל להחזיר את המוצר ללא חיוב בעלות כלשהי.

 הוספת תגובה 
כותרת התגובה:
שם מלא:
כתובת דואר אלקטרוני:
תוכן התגובה: