פיתוח אפליקציות לאייפון – איך להמנע מטעויות (1)

26.06.2011
פיתחת את האפליקציה שלך בעזרת חברת תוכנה שבנתה את האפליקציה לשביעות רצונך אך
המשתמשים שהורידו את האפליקציה מהאפסטור נתנו לאפליקציה דירוג נמוך משום שמימשק המשתמש לא היה ברור.
כמו כן  היו באפליקציה מספר תקלות מהותיות שלא נתגלו בתהליך הבדיקות לפני העלאת אפליקצית
האייפון לאפסטור. עיצוב האפליקציה לעיצוב האפליקציה חלק חשוב בקלות ההפעלה של האפליקציה.
ההמלצה שלי היא ברורה: העיצוב צריך להיות פשוט וברור. אפל הגדירה קווים מנחים לעיצוב האפליקציה,
אין לסטות מהנחיות אלה בנוסף משתמשי האפליקציות רגילים לממשק מסוים כך שכדאי מאוד
לא להמציא רעיונות חדשים המחייבים למידה של המשתמשים. מניעת תקלות באפליקציה
  1. בקש מהחברה שפיתחה עבורך את האפליקציה, להכין תוכנית בדיקות לאפליקציה. יש לוודא שחברת
    הפיתוח בדקה את האפליקציה ע"פ תוכנית הבדיקות.
  2. הכן תוכנית בדיקות משלך שכוללת דוגמאות לשימוש תקין של האפליקציה ודוגמאות לשימוש
  3. לא תקין באפליקציה – למשל קלט לא חוקי. בדוק את האפליקציה ע"פ תוכנית הבדיקות שהכנת. זמן הבדיקות
    לאפליקציה פשוטה לא צריך להיות יותר משעה עד שעתיים.
  4. בנה קבוצת מיקוד לבדיקות שתפעיל את האפליקציה. מפתח אפליקצית האייפון יכול להפיץ
    את גירסת הבטה (גירסת הבדיקות) בקלות למספר רב של משתמשים לפני ההפצה לאפסטור. החברים בקבוצת המיקוד צריכים להיות משתמשים לא טכנולוגים שינסו את האפליקציה לפני שיחרורה.
  5. אין לתת לבודקי האפליקציה הוראות כיצד האפליקציה עובדת וזאת משום שבדרך
    כלל משתמשי האפליקציה לא קוראים את תיעוד האפליקציה.
  6. קבל חוות דעת כתובה מקבוצת המיקוד לגבי בעיות או שיפורים שיש לבצע באפליקציה,
    בנוסף דבר עם כל אחד מהבודקים בכדי לקבל התרשמות נוספת.
מורכבות השימוש באפליקציה לעיתים ממשק המשתמש מורכב ומסורבל מדי.
גם אם באפליקציה אין תקלות ומפתח האפליקציה עשה עבודה מושלמת, משתמשי האייפון לא ישתמשו באפליקציה
וידרגו אותה בדירוג נמוך ובכך אפליקצית האייפון לא תצליח כמצופה.
 הוספת תגובה 
כותרת התגובה:
שם מלא:
כתובת דואר אלקטרוני:
תוכן התגובה: