פיתוח אפליקציות לאייפון – דוגמאות למקרים בהם אפל לא אישרה אפליקציות שפותחו

11.06.2011

לפני זמן מה, אפל דחתה אישור של עדכון של  אפליקצית ה Chess War. המפתח, ג'ו סטאמפ מחברת
blundermove מחה על התנהגותה של חברת אפל בנושא זה. התיקון ששלח ג'ו לתיקון בעיה שהתגלתה במוצר, נדחה ע"י חברת אפל. מסתבר, שאפל דחתה את העדכון משום שעיצוב האפליקציה היה דומה מאוד לעיצוב חלון ה SMS (עיצוב הבועות) שאפל משתמשת בו.

דוגמא נוספת היא אפליקציה שהוגשה ע"י חברת Arc90 שנדחתה משום שהתשלום עבור האפליקציה
לא היה בהתאם לכללים של אפל. Arc90 בנו מודל שבו כותבי התוכן מקבלים 70% מהעמלות שמשלמים
המנויים עבור השירות והחברה מקבלת 30% מהעמלות.
חברת אפל דחתה את האפליקציה ע"פ סעיף 11.2 של הכללים לאישור אפליקציות בטענה שהאפליקציה
משתמשת שלא כדין ב App Purchase API. המשמעות של החלטה זו היא שאם מוצע שירות בתשלום מחוץ ל
חנות של אפל, יש להציע את אפשרות התשלום דרך החנות של אפל.

מסקנות:

  1. אפל עלולה לא לאשר אפליקציות בהן מודל התשלום לא כולל את האפסטור.
  2. יש להמנע משימוש בעיצוב המתבסס על העצוב של חברת אפל (ראה דוגמא לעיצוב הבועות של ה SMS שמוזכר כאן)
  3. לאפל יש יכולת החלטה אבסולוטית, ללא יכולת ערעור בנוגע לאישור
    או דחיה של אפליקציות באפסטור ולכן יש לבדוק את התקדימים בהם נדחו אפליקציות
    בכדי להמנע מדחית האפליקציה.
  4. לעיתים המדיניות של חברת אפל אינה עקבית בנושא אישור אפליקציות ו
    לכן עדיף לא להסתמך על מקרים קודמים שאפל אישרה אפליקציה דומה.
  5. ע"פ התקדימים שפורטן כאן,  השימוש בפוסט קודם שכתבתי בנוגע לחנות
    ווירטואלית באפסטור יכול להיות בעייתי.
  6. גם אם יש אפשרות לתקן את האפליקציה, לעיתים חולף זמן יקר עד אשר
    מקבלים הסבר מחברת אפל על סיבת הדחיה.
 הוספת תגובה 
כותרת התגובה:
שם מלא:
כתובת דואר אלקטרוני:
תוכן התגובה: