שיווק אפליקציה באפסטור - עצות שימושיות

08.08.2012

מפתח לשעבר של חברת אפל מונה מספר שיטות איך לקבל תשומת לב של עובדי אפל לאפליקציה שפיתחתי:

1.פרסם מאמרים באתרים שבה גולשים מעריצים של אפל, העובדים של אפל גם הם גולשים באתרים אלה. לדוגמא: MacWorld  או Daring Fireball .2. אנשי אפל מתייחסים אינם מתייחסים לסוג האפליקצה אבל מתייחסים לאותם אפליקציות שמתוכננות  היטב ומבצעות את האפליקציה בצורה טובה.
3. יש להכין סרט ווידאו טוב על האפליקציה
4. כדאי להשתמש בפונקציונליות החדשות ביותר של מערכת ההפעלה, אפל ירצו להציג את אפליקציות שמשתמשות בפונקציות אלה.
5.  כדאי להשתתף באירועים של חברת אפל ולהציג בפניהם את האפליקציה שפותחה.

להלן עצות שימושיות של חברה שפיתחה 2 אפליקציות לאייפון:

  1. הכן את כל החומר הדרוש לבלוגר שאמור לסקר את האפליקציה שלך הכוללים: מסכים ברזולוציות שונות, אייקונים, ווידאו, מאמרים, לינקים ליוטיוב, הכן PR בכשי שתהיה מוכן לפרסם את האפליקציה לאייפון שלך. בנוסף כדאי להכין רשימה של בלוגרים שסיקרו כבר את ה "סיפור שלך". הכנת החומר יכולה להיות ההבדל באם האפליקציה שלך תסוקר ע"י הבלוגר או לא.
  2. מצא את המועד האופטימלי לשיחרור הגירסא, בדוק שאין אירועים שיכולים להסיט את תשומת הלב על שיחרור האפליקציה באותו מועד. שבועיים לפני שיחרור האפליקציה לחנות שלח חומר פירסומי קצר על האפליקציה לבלוגרים שונים דרך מייל, פייסבוק, טוויטר ועוד), בקש מאותם בלוגרים לא לכתוב על האפליקציה טרם פירסומה. וודא שהבלוגר יכול לכתוב על האפליקציה טרם פירסומה.
  3.  טרם שיחרור האפליקציה לאישור ע"י חברת אפל, עדכן את השדה: Release Date למועד מאוחר יותר (נניח עוד 3 חודשים קדימה). במצב זה כאשר האפליקציה תאושר ע"י חברת אפל היא תהיה באפסטור במצב של: Pending vendor release.  כלומר אף אחד לא יכול להוריד את האפליקציה טרם שיחרורה ע"י החברה המפתחת. במצב זה אפשר להשתמש ב Promo Code  לצורך שליחת האפליקציה לבלוגרים ואנשי שיווק. ישנם עד 50 קודים לשליחת האפליקציה ללא תשלום. קודים אלה יהיו בתוקף במשך 28 ימים בלבד. במידה שתרצה לשלוח קודים לחברים, עשה זאת לאחר שיחרור הגירסא. לכל עדכון של גירסא אפשר להשתמש ב 50 promo codes.
  4. יש להכין סרט ווידאו קצר, פשוט ווהיתולי על האפליקציה, רצוי עד 40 שניות. סרט הווידאו צריך לתאר את הבעיה בקצרה, אח"כ, איך הוא פותר את הבעיה בקצרה. חשוב לציין בסרט איך לחפש את האפליקציה באפסטור.
  5. יש ליצור הד תקשורתי רב במועד שיחרור האפליקציה ע"י שליחת PR והודעות ע"י הבלוגרים. כאשר יהיו אלפי הורדות במועד שיחרור האפליקציה, זה יגרום לאפליקציה להיות ב top 25  ולכן זה יגרום להרבה אנשים להוריד את האפליקציה.
  6. לאחר שיחרור האפליקציה, תהיה בסביבה לענות על שאלות, לדבר עם בלוגרים, לעדכן בפורומים השונים. זה הזמן להיות זמין בשביל להשמיע את קולך.
 הוספת תגובה 
כותרת התגובה:
שם מלא:
כתובת דואר אלקטרוני:
תוכן התגובה: