עיצוב אפליקציות לאנדרואיד - טעויות נפוצות

27.08.2012

 פיתחת אפליקציה באייפון ועכשיו ברצונך לפתח אפליקציה זהה לאנדרואיד. הדבר שלעיתים לקוחות עושים זה להשתמש בעיצוב של אפליקציית האייפון כמו שהוא לאפליקציית האנדרואיד.

להלן מספר טעויות נפוצות:

  1. שימוש בכפתור ה Back , באנדרואיד יש כפתור Back מובנה ולכן אין צורך באפליקציה בכפתור זה. לכן יש להסיר כפתור זה מהעיצוב. כמובן  שבאפליקציה יש לממש את האופציה המובנית של back.
  2. שיתוף. באנדרואיד ישנו מנגנון מובנה של שיתוף ולכן לא נכון להוסיף ליישם את האינטגרציה לכל אפליקציה  בנפרד. היתרונות הם: אין צורך לתת הרשאות לאפליקציית צד שלישי, אין צורך לבצע לוגין לאפליקציה, המשתמש יכול להפעיל את האפליקציה שהוא רגיל.
  1. מימוש של טאב תחתון בדומה לנהוג באייפון. באנדרואיד מקובל להשתמש בטאב עליון הנקרא: Action bar המחולק ל 4 חלקים:    אייקון של האפליקציה , ניהול תצוגה באוריינטציות שונות (לדוגמא: טאב 1, טאב 2, טאב 3), כפתורי פעולה שהינם בשימוש תדיר, וכפתורים שאינם בשימוש תדיר.שימוש באייקונים מובנים של אפל במקום באייקונים מובנים של אנדרואיד.
  2. האפליקציה אינה מתאימה לאורינטציות ורזולוציות שונות: יש להתאים את האפליקציה לרזולוציה ואנכית ואופקית ואף  להתאים אותה לגדלי מסך שונים ורבים (בשונה מסביבת אפל בה גדלי המסך ספורים).
  3. האפליקציה מממשת מסך  הגדרות נפרד שאינו תואם לסטנדרט של אנדרואיד.
  4. לא מקובל להשתמש בסימן < באובייקט של רשימה, הנחיה שמופיעה ב Android design patterns.
 הוספת תגובה 
כותרת התגובה:
שם מלא:
כתובת דואר אלקטרוני:
תוכן התגובה: