סטטיסטיקה לאפליקצית מובייל - מדוע צריך?

31.03.2013

פיתחתי אפליקציה והשקתי אותה, האם מספר ההורדות של האפליקציה מהאפסטור ומה Google Play נותנים אינדיקציה על השימוש באפליקציה?
כמובן שלא, ייתכן שמספר רב של משתמשים הורידו את האפליקציה ואפילו לא הפעילו אותה ולו פעם אחת (הסבר אפשרי לכך הוא שמספר רב של משתמשים הורידו אפליקציה שהיא בדרך כלל בתשלום ביום ספציפי שבו ניתן היה להוריד את האפליקציה בחינם).
למפתח האפליקציה יש צורך חיוני לדעת אילו פונקציות באפליקציות היו בשימוש, במשך כמה זמן הופעל כל דף באפליקציה ועל ידי כמה משתמשים. כך ניתן להסיק מסקנות לגבי הפונקציונליות הדורשות שיפור באפליקציה.

איסוף האינפורמציה על השימוש באפליקציה צריך להיות אנונימי. לאחרונה החליטה אפל לפסול את השימוש ב cookies tracking באפליקציות.

איך כדאי לממש את מעקב הסטטיסטיקה לאפליקציית המובייל?
כדאי להגדיר את המטרות העסקיות של האפליקציה ולפיהן למפות את האירועים שברצונך למדוד באפליקציה.יש למפות את שמות האירועים בצורה ברורה. כדאי להגדיר פרמטרים לכל אירוע, אם אין פרמטרים לאירוע ייתכן שלא כדאי למדוד את האירוע. כדאי להשתמש באירועים שניתן למדוד אותם באפליקציה למשל כמה זמן ביקרתי בעמוד ספציפי באפליקציה.יש לציין ששינוי פרמטרים למדידה לאחר השקת האפליקציה ידרשו שינוי של האפליקציה ולכן כדאי לתכנן בפרוטרוט את השימוש בסטטיסטיקה של האפליקציה לפני הפצת האפליקציה.

ישנם מספר רב של מוצרים למעקב סטטיסטי במובייל כדוגמת גוגל אנאליטיקס, Apsalar, mixpanel ו Flury Abalytics ועוד. Flury Analytics הינו אחד מהכלים הראשונים לסטטיסטיקה בנושא מובייל (כיום יש ל Flurry  קרוב ל 100,000 לקוחות). המוצר הוא SDK אשר מגיע בקוד סגור (קוד שאינו משוחרר למשתמש) אותו יש להטמיע באפליקציה. זמן הדיווח על הסטטיסטיקה מגיע תוך 24  שעות מרגע ההפעלה של האפליקציה. בלינקים הבאים מובאות דוגמאות ליישום Flury על אייפון על אנדרואיד ועל ווינדוס , לFlury ישנה מגבלה של עד 300 סוגי פרמטרים לדיווח.

 

 הוספת תגובה 
כותרת התגובה:
שם מלא:
כתובת דואר אלקטרוני:
תוכן התגובה: