איך לפתח אפליקציית אייפון ואנדרואיד במהירות רבה?

30.05.2011
ישנן מספר סביבות פיתוח  כדוגמת Nimbelkit ו Phonegap המאפשרות לפתח אפליקציות לסללולר ב HTML ולא בקוד מקור של הסביבה הרלבנטית (java באנדרואיד ו object c באייפון). בסביבות אלה ישנה המרה של קוד התוכנה מקוד של HTML, Java script, CSS לקוד מקור (Object C באייפון ו Java באנדרואיד). לסביבות אלה כדוגמת PhoneGap ישנם יתרונות וחסרונות אשר מפורטים להלן. יתרונות
  • זמן הפיתוח קצר יותר לעומת פיתוח בקוד מקור משום שהפיתוח הוא בתשתיות של כלי Web Java script, CSS, HTML
  • זמינות כ"א לפיתוח: היות שכלי הפיתוח בסביבת ה Web, ישנן מספר רב יותר של מפתחים המכירים סביבה זו שהינה בדרך כלל פשוטה יותר מאשר פיתוח בקוד מקור.
  • תאימות  למספר פלטפורמות סללולריות כדוגמת אייפון ואנדרואיד. אותו קוד משמש למספר מכשירים סלולרים כך שהמעבר מאייפון לאנדרואיד (או ההיפך) הוא פשוט יחסית ולוקח זמן מועט.
חסרונות כאשר האפליקציה צריכה לבצע פעולות גראפיות מורכבות, למשל במשחקים, תהיה ירידה משמעותית בביצועי המערכת כך שלמעשה לא ניתן יהיה לממש את הפתרון בקוד מקור.
  • כאשר האפליקציה צריכה להשתמש בקריאות של קוד מקור מורכבות שאינן נתמכות מסביבת הפיתוח
    הרלבנטית לא ניתן יהיה לממש את הפתרון. לדוגמא: בקוד המוצר חסרה קריאה המאפשרת
    שמירת תמונה על המכשיר הסללולרי או שמירת קבצים על הטלפון הסללולרי.
  • כלים מסוג זה עלולים שלא לעבוד כראוי בגירסאות חדשות של הטלפון הסללולרי במידה שהשתנה
    ה API של ה SDK של הטלפון הסללולרי.
לסיכום כאשר בוחרים בכלי פיתוח מסוג זה, יש לו יתרונות רבים במהירות הפיתוח ותאימות לפלטפורמות אחרות.
לעומת זאת, ישנן אפליקציות, כדוגמת משחקים מורכבים, או אפליקציות אשר
מפותחות בקריאות לקוד מקור שאינו נתמך בכלי הרלבנטי ולפיכך הן חייבות להיות מפותחות בקוד מקור (native code).
 הוספת תגובה 
כותרת התגובה:
שם מלא:
כתובת דואר אלקטרוני:
תוכן התגובה: